dinsdag 21 augustus 2007

Opkalefateren!

http://www.nno.nu/

Is me dat even een link?! Vers van de pers, lieve lezers en fans van Ça Ira/Pink Floyd/Roger Waters (het worden er al meer) in Nederland! De moeite waard om aan te klikken, want daarmee kom je op de website van het Noord Nederlands Orkest.
Dit orkest (NNO) opent het concertseizoen 2007-2008 op spectaculaire wijze met het crossoverprogramma Symphonic echoes of Pink Floyd, waarin de grote hits van de Engelse popformatie centraal staan. Zangers Bert Heerink, Antonie Kamerling en Erik Mesie nemen de zangpartijen voor hun rekening, bijgestaan door onder meer gitarist Joost Vergoossen. Het concert staat onder leiding van de Belgische dirigent Dirk Brossé.

En daarmee kan ik jullie verrassen met het volgende nieuws m.b.t. Ça Ira op 5 mei 2008.
De tournee van het NNO met Symphonic echoes begint in Den Haag, in het World Forum Convention Center op zaterdag 8 september a.s. Luisteren hoor, want daarmee komen jullie alvast in de sfeer, want Ça Ira for War Child zal, calamiteiten daar gelaten, worden uitgevoerd in het World Forum Theater, de nieuwe naam van de Prins Willem-Alexanderzaal. Kennismaken? Met symfonische Pink Floyd-muziek en daarna een stapje verder met de opera van Roger Waters? Ik zal er zijn. Op 8 september. En ook op 5 mei 2008! Ruimte voor 2160 fans/belangstellenden ... grijp je kans!

Komend weekend ga ik jullie verblijden met het laatste nieuws. De solisten zijn bekend, de locatie is bekend, het koor is bekend (Nederlands Concertkoor), dirigent en orkest Rob Vermeulen en het Projectorkest Utrecht zijn (onder voorbehoud) bekend. Vanaf 29 juni j.l heb ik welgeteld 200 mails verstuurd. En hebben met mij de mannen van het Projectteam hard gewerkt om zo ver te komen! We gaan flyers maken (ook in het engels), posters en ander reclame-materiaal (willen jullie T-shirts?!), de partituren laten vervaardigen, sponsoren voor ons inwinnen, en nog veel meer ... Grappig. Met dat ene zinnetje kreeg ik de Kiwanis-mannen over de streep. En nog veel meer ... Na het in ontvangst nemen van de partituren begon Ça Ira in Nederland eigenlijk pas. Ongelooflijk wat er bij het organiseren van een opera allemaal komt kijken!
Stapje voor stapje is wat ik er van leer. Met elkaar de grote lijn in de gaten houden en daarna de details invullen. Ach, da's eigenlijk niets nieuws onder de zon. Maar wel heel bijzonder om mee te maken.
Nog even. En dan mag ik aan iedereen die het maar horen of lezen wil bekend maken hoe Ça Ira in Nederland
eruit gaat zien. Nog even geduld. Maar dan krijgen jullie ook wat. Beloofd!

Lieve groet,

Joke

1 opmerking:

Frank zei

Zo Joke, nu zijn we allebei weer helemaal bij...
Ik heb in je bericht je hyperlink wat kleiner gemaakt, de rest volgt namelijk vanzelf.
De link staat nu ook rechts vermeld.