vrijdag 7 september 2007

The day after ...

Nee hoor, 'k loop ècht geen dag achter de feiten aan ...

Hoi allemaal,

Een dag na de 64-ste verjaardag van Roger Waters krijgen jullie nu ook bericht over de kaartverkoop.
Lees maar wat gisteravond al op de site van Bert Stronks (www.rogerwaters.eu) is gezet. Kadootje van ons
team. En aan Bert de eer, omdat hij zoveel voor ons doet. Niet alles, heb ik gemerkt. Kom ik zo op terug.
Eerst feliciteren!

Congratulations, Roger.

Deze dag, deze speciale dag, 6 september, laten we toch niet voorbijgaan met alleen de aankondiging dat we Roger Waters feliciteren met zijn 64ste verjaardag? Als je jarig bent, krijg je kadootjes! Beetje lastig versturen naar iemand die zich overal ter wereld laat horen en zien, maar internet gaat door de lucht gewoon achter hem aan. Hoe dan ook. Flyers, een mooie prospectus en het programmaboekje kunnen we Roger Waters vandaag nog niet toesturen, maar we hem wel feliciteren met Ça Ira in Nederland!
En met de bekendmaking dat wij, de Stichting Ça Ira for War Child, ernaar streven om uiterlijk 1 oktober 2007 met de kaartvekoop te beginnen! Ik hoor het Waters dagelijks zeggen: "Ça Ira in Holland? I couldn't be happier!" Mijn drive en de motivatie van 'mijn mannen' van het Projectteam (Kiwanis Heerhugowaard) om alles op alles te zetten met de uitvoering van zìjn opera. Ça Ira? Er is zeker hoop! Bevrijdingsdag 5 mei 2008 in het World Forum Theater. Eén groot feest. Een uitverkochte zaal, veel geld voor War Child, daar gaan we voor. Vieren jullie dit feest mee? Ontvangt Roger Waters volgend jaar, als hij 65 wordt, ruim 2100 kadootjes. Van fans die niet alleen zijn muziek, maar zijn gedachtengoed een warm hart toedragen. Doen!

Cheers!

En dan de dag erna. Vandaag wil ik jullie nog iets vertellen over het Nederlands Concertkoor. Dit koor viert ook feest, want het bestaat 20 jaar. Een uniek koor: het enige amateurkoor dat op professioneel niveau wordt ingezet. Het koor van ruim honderd zangers wordt gevraagd door gerenommeerde orkesten en werkte onder meer samen met het Residentie Orkest, het Gelders Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en het Nederlands Philharmonisch Orkest. Maakte veel dirigenten uit binnen- en buitenland mee, zoals Jaap van Zweden, Lawrence Renes, Valeri Gergjev, Hartmut Haenchen en Paul McCreesh. Op 29 en 30 september geeft het Nederlands Concertkoor (www.nck.nl) een Jubileumconcert in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Een bijzonder Brahms-concert, met medewerking van het Projektorkest Utrecht, Lenneke Ruiten (sporaan) en Henk Neven (bariton). Het geheel staat onder leiding van de ons inmiddels ook bekende Rob Vermeulen.
Buitenkans om met al deze mensen alvast kennis te kunnen maken! En met Brahms!

Grote stap, hè ... van The Wall, The Dark Side of the Moon en Amused to Death en nog veel meer naar een klassiek Brahms-concert. Ik heb eigenlijk best begrip voor 'koudwatervrees'. Toen ik voor de eerste keer (vorig jaar) het terrein van Arrow Rock opstapte, heb ik geloof ik ook een half uur met mijn mond open om me heen staan te kijken. Schoot ik in de lach omdat ik me had afgevraagd wat ik aan moest trekken! 'k Heb me vergaapt aan al die mensen bij elkaar met een en hetzelfde doel: Roger Waters op dat podium zien te verschijnen. Geen sprake van koud water om toch enkele uren met kippenvel tussen zijn fans te staan. En daarna was ik verkocht. En kijk eens wat er allemaal uit voortgekomen is. 'k Wist toen ècht nog niet van het bestaan van Ça Ira. En nu? 'k Warm me er dagelijks aan. Het kan verkeren ... Bert. Reclame maken voor een concert van het Nederlands Concertkoor op je site? Wie weet na Ça Ira.

Oké, 29 en 30 september dus. En 1 oktober! Het ziet ernaar uit dat het ons lukt, de kaartverkoop dan te hebben gestart (Topticketline). Ons? Ik zeg het nog maar even. Zonder de Kiwanis-mannen was er niets gestart! Ze komen er wat bekaaid af in de publicaties in de dag- en weekbladen in onze regio. Alsof ik alles alleen doe. Daar ga ik echt verandering in brengen. Ze verdienen stuk voor stuk een Oscar voor hun inzet, het nemen van de hobbels, het smeden van het ijzer, het onderhandelen, het verkopen van sponsorpakketten, het meedenken over de flyer, de prospectus en het programmaboekje en nog veel meer. Bij deze!

Lieve groet,

Joke

Geen opmerkingen: