woensdag 12 december 2007

Stil

Tjee, wat is het stil gebleven de laatste weken. Blij dat we deze week weer wat leven in de
Ça Ira-brouwerij kunnen melden! De cast met een mooi woord is nu definitief. Dat betekent dat de flyer eindelijk de bakmachine in kan. En nog veel meer. Maar wat nog veel leuker is, vanavond gaan Frank en ik naar Amsterdam, naar het Vossius Gymnasium. Ben benieuwd of we daar met de tomtom op tijd aankomen. Ik heb een hekel aan te laat binnenwaaien. ‘k Zou liever met de trein gaan, maar nee, dit keer moeten we met de auto, want achterin staat me toch een waardevol spul: 90 (-/-7, foutje van de drukker) exemplaren van de Vocal Score, ècht niet alleen te tillen. En da’s dan alleen nog maar Acte I, 121 bladzijden kant en klaar in een rode map. Nieuws: het Nederlands Concertkoor begint vanavond met het instuderen van Roger Waters’ opera! Gek, en daar word ik gewoon een beetje stil van. Of hou ik me in omdat ik anders een rondedans begin en veel lawaai maak? Zou kunnen. Verdikkeme, ’t is toch ook te gek voor woorden dat het lijkt te lukken? Dat over nog een paar weken ruim 200 mensen zich gaan inspannen om die prachtige muziek van Waters te gaan uitvoeren? “Ècht wel vet”, modern gezegd. Morgen is het begin gemaakt. Je gaat geen opera instuderen, als je em niet uitvoert. En dat doen, hier komt het rijtje nog een keer: onder leiding van dirigent Rob Vermeulen, zingend Ernst Daniël Smid, André Post, Karin ten Cate, het Nederlands Concertkoor en het Kinderkoor van Muziekschool Waterland, en spelend Melissa Venema en het Tilburgs Begeleidingsorkest. Daarbij laat Will-Jan Pielage de geluidseffecten door de zaal knallen en worden zo hier en daar ook nog wat lampen op het podium gericht … we maken er wat van! Het boeiende en uitdagende proces van Ça Ira op Nederlandse planken is begonnen. Dat ik in de gelegenheid ben dit proces van zo dichtbij mee te maken, ervaar ik als heel bijzonder. En word ik er gewoon weer een beetje stil van …. niet lang. Aan de slag.

Tot morgen! Met foto’s en het eerste verslag van de eerste repetitie van Ça Ira op woensdag 12 december 2007!

Joke

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Joke

Hoe is het gegaan met de Tom-Tom? Heb daar woensdag ook voor het eerst van mijn leven mee kennis gemaakt en viel me alles mee. Het is vast een leuke avond geweest en kijk uit naar je verslag ervan. Jullie hebben het er maar druk mee.
Hou vol

Groeten Aad en Trees

Frank zei

We zijn met mijn auto geweest, ik heb geen tomtom (ander merk) dus we kwamen er precies op tijd.