zondag 28 oktober 2007

Sponsormap

Denk je dat je klaar bent, kun je meteen beginnen ...
Da’s de tekst op een ecard die ik 3 van ‘mijn’ wijze mannen vanmorgen heb toegestuurd.

Goeiemorgen allemaal,

Lekker lang geslapen, hè! Ik stapte een uur later dan Veerle èn dizzy uit bed vanmorgen.
Maar gelukkig, Ça Ira is nog niet klaar. Of liever gezegd, de sponsormap. Moet deze week klaar zijn, omdat de sponsoren ook al ongeduldig worden.
Mooi plan, goed plan, maar waar gaat het eigenlijk over? Nou, dat staat dus in die sponsormap. Johan’s idee. Een prachtig idee, maar oh wee, de productie ervan mag niet te veel kosten. We tellen de kleintjes voor War Child.

Goed, ik kan aardig typen en heb mijn rijbewijs, dus aan de slag. Geheel in de lijn van het concept van de flyer (die wordt toch mooi, alleen al om wat er op staat …!), moet ook de sponsormap er ‘gelikt’ uit zien, een echte binnenkomer. Pats, die map op tafel, hier gaat Ça Ira over. En dan ineens wordt de map te duur. Hoe kan dat nou? Je koopt die mappen toch overal? In alle kleuren? Ja, maar er moet iets op de voorkant. En als je dat laat drukken, ben je zo een paar honderd euries achteruit. Doen we dus niet. Want Frank is kritisch en Johan is zuinig. Milly, Johan’s echtgenote, besteedt een halve zaterdag aan het bezoeken van printshops, want wat we op de voorkant willen, kan misschien ook wel op een sticker. Alles is mogelijk.

Pfff, vrouwen kunnen zeuren over kleuren, mannen kunnen er ook wat van.
Staat dat wel, op een sticker? Kan het niet met een foto? Of lijkt dat op de kleuterschool? Is de binnenkant niet te kaal? Ja, want daar moest tekst komen. Kan de tekst er dan niet los in? Ook kaal, dan zetten we er toch wat bij? En ga zo maar door.
Het houdt wat met die sponsormap. Denk je dat je klaar bent, kun je meteen beginnen! En het is nog leuk ook! Om zo met elkaar bezig te zijn met ons project. We gaan EU! Gistermiddag mailde Frank (die onze site onderhoudt en het liefst de tel kwijtraakt als het om de bezoekersaantallen gaat): beroemd …
Na Engeland heeft nu ook Italië zich in het rijtje van landen geschaard, dat de aandacht vestigt op Ça Ira in Holland. Lees maar even mee:

From: Frank Terlien
To: Joke Tuinema
Sent: Saturday, October 27, 2007 6:18 PM
Subject: beroemd....

Joke
kijk hier eens
http://www.genialmusic.com/rogerwatersitalia/news.html http://www.genialmusic.com/rogerwatersitalia/tgskynews24caira.wmv

beroemd … Zeg, mag dat in hoofdletters? BEROEMD!
Dit staat onder de eerste link (hardop lezen, klinkt toch mooi …):

- Il 5 Maggio del 2008, Ça Ira farà il suo debutto Olandese a The Hague all'interno del World Forum Theatre, la più grande sala da concerti d'Olanda, contenente 2160 posti. Questo il sito nato per l'occasione: www.ca-iraforwarchild.nl

Onder de 2e link kun je een filmpje downloaden met Roger Waters zelf achter de lessenaar, voor het orkest, tijdens de uitvoering van Ça Ira in Italië. Fantastisch om te zien, èn te horen!
Nee, voordat nu iedereen reacties gaat insturen: ik weet nog niet of dàt in het World Forum Theater ook gaat gebeuren. Nog niet. Ik doe mijn best. Roger Waters himself in front of dat volle podium, zou geweldig zijn. Als ik hem tegenkom, zal ik hem in zijn oor fluisteren dat hij ècht een kans laat lopen als hij nìet komt. Je wilt de West-Europese première van je eigen opera toch meemaken?! Met Kerst stuur ik hem alles aan Ça-Ira-stuff wat we hebben. Daar kijkt hij vast van op. Há, ‘k bedenk me ineens dat ‘La più grande sala da d’Olanda’ tegen die tijd wel eens aardig vol kan zitten!
Maar, first things first. De sponsormap klaar en de TopTicketLine de lucht in. En nu niet meer zeuren, mannen, over kleuren en papier en wat al niet meer, ik word ongeduldig. Kijk maar uit.

Tot gauw,
Joke

1 opmerking:

Frank zei

Ongeduldig??
Het duurt nog een halfjaar voor het zover is.
Pas maar op, anders houd je geen nagels over.
Maar we zijn gelukkig bijna rond. Ik ga de website alvast aanpassen zodat als we groen licht krijgen de vernieuwde hoofdpagina mét de verwijzing naar Ticketbox al klaarstaat. Want wie het eerste komt, het eerste maalt. En als Roger dan niet snel is kan hij mijn kaartje misschien overnemen.....(het prijsverschil gaat dan gewoon naar War Child natuurlijk).