vrijdag 29 februari 2008

Melissa

Lieve Melissa,

Wat bijzonder om vanmiddag, vrijdag 29 februari 2008, dan eindelijk die zo bijzondere orkest-partij 'Trumpet I' van Ça Ira aan je te kunnen overhandigen, thuis, in Zaandam.
Je bent nog zo jong en je blaast de sterren van de hemel.
Wat zijn we blij dat je aan ons mooie project 'Ça Ira for War Child' mee doet.
Er wordt inmiddels aan alle kanten al zoveel van je gevraagd. Je mag op pad met André Rieu, aan verzoeken om op te treden geen enkel gebrek, je agenda staat er vol mee! Vrijdagochtend naar de kapper, mooie jurk aan, nog even een foto in de tuin ... en dan ineens zitten we, net terug van vakantie, samen in de woonkamer naar je optreden in Amsterdam, Prinsengrachtconcert 2007, te kijken en krijgen we kippenvel.

Weet je, dat maakt je zo bijzonder. Je straalt op TV, studeert in je eentje op je slaapkamer, vertelt trots over je nieuwe jurk uit een bruidswinkel in Purmerend, laat ons je plastic kinderspeelgoed-trompetje zien ... daar is het nu allemaal mee begonnen. En kijk eens wat je allemaal al hebt bereikt! Je hebt je droom in vervulling zien gaan, mag meespelen in het orkest van André Rieu! Ook al mag je even geen adem halen voor die moeilijke kwintool (dat kan alleen een violist van je vragen!), je staat er! Als geen ander!

12 jaar, solo-trompettist ben je! Zul je zijn op 5 mei, in de allereerste uitvoering van die zo bijzondere opera 'Ça Ira. There is Hope', in het World Forum Theater in Den Haag. Ik ben ervan overtuigd dat jij en Frits Damro (solo-trompettist van het Concertgebouw-orkest) de Trumpet I van Ça Ira zullen doornemen op iedere noot, iedere ademhaling waar dan ook. En ik ben ervan overtuigd dat niemand anders dan jij met zoveel liefde voor de trompetmuziek deze partij zal laten stralen.

Ik zet je trots op onze site, met foto en al. Ik hoop dat wij daarmee ook een steentje bijdragen aan jouw toekomst, die je zo helder voor ogen staat. Ik wens je toe dat je, in alles wat er nog op je afkomt, jezelf kunt blijven. Dat je vooral kunt blijven genieten van de muziek waarmee je al zoveel harten raakt.
Trumpet I van het project 'Ça Ira for War Child' voor de 12-jarige Melissa Venema uit Zaandam.
Bijzonder. Dank je wel!

Lieve groet,
Joke

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo, het was al een tijdje geleden dat ik de site met een bezoekje had vereerd (andere dingen aan m'n hoofd). Even snel de gemiste weblogs lezen. Nou ja even snel, Het lijkt wel of ze steeds langer worden :)
Em terwijl via iTunes dit voorbij komt: Variation on a theme by Paganini, Op.35 - Book II, Theme (Variation 1 t/m 14). Is het goed om te merken dat alles goed gaat, met Ca Ira for WarChild.
Van alle uitvoerenden is Melissa wel de meest interessante, voornamelijk denk ik door haar leeftijd. Ik kan me voorstellen dat dit ook voor het TBO weer een uitdaging is (of zie ik dat verkeerd).
Maar ik ben er weer weg van. En hoop in ieder geval wat regelmatiger de site in de gaten te kunnen houden. En terwijl ondertussen "Piano Sonata #23 in F minor, Op.57 "Appassionata" - 1st Movement" uit de boxen komt. wens ik iedereen nog een fijne dag, en tot de volgende keer.