woensdag 7 november 2007

High Five!

Hi everybody! Ik zit te mailen, te sms-en en te bloggen at the same time, in het engels, duits en een mij onbekende taal die alleen Frank beheerst! Gezien?! Wat een kanjer! Karin ten Cate staat met een K, maar aan de andere kant van de page staat me toch een adacadabra, knap gedaan! Dat je zoiets typen kan .... en dat je het ook nog kunt lezen.
Allemaal gebeld vandaag? Of via internet kaarten besteld? IK WEL ... 'k was er zenuwachtig van. Elf kaarten eerste rang, voor familie en buitenlandse vrienden, die de weg op TopTicketLine niet makkelijk vonden. Leuk! Morgen weer 11. En overmorgen weer. Ik zou de vlag uithangen, hè. Nou, daar is niets van gekomen, niet eens meer aan gedacht. Gek eigenlijk, hebben we met z'n allen toch een mijlpaal bereikt, de eerste Nederlandse Ça Ira-paal geslagen, vergeet ik de driekleur te laten wapperen. Lees even mee. Matt (Brain Damage) schreef vanmorgen:

Just as I thought... that wasn't too bad for someone who doesn't speak Dutch, and only really recognised the word kaarten as being a ticket (too many times outside concerts around Europe, and also F1 races, which also attract people buying or selling tickets outside making their plea's in different languages!)
Hope that the tickets sell well for you. I only wish I could afford to come over and help you celebrate your fantastic achievement!

Best wishes!


Dat zou leuk geweest zijn! To celebrate this fantastic achievement together. Zoiets als een huldiging meemaken van een medaille-winnaar op de Olympische Spelen. Knallende kurken en slingers en een hoop lawaai. Ach, wie weet komt dat nog. Past eigenlijk beter bij Bevrijdingsdag dan bij een stormachtige doordeweekse woensdag 7 november 2007. En toch ... onthouden die datum. Bewaren dat papiertje waarop staat dat je kaarten voor Ça Ira op 5 mei 2008 in het World Forum Theater zijn besteld. Ik bleef er naar kijken. Ik heb er 14 minuten over gepraat in een microfoon, die Martin Snesen van Radio CompleetFM Langedijk onder m'n neus hield.
Ik blijf erover praten. Ik blijf er over schrijven, ook nadat de grootste concertzaal van Nederland op 5 mei is uitverkocht. Ik kan het niet beter omschrijven dan Guntmar deed. Guntmar woont in Hannover, schrijft lyrisch over Ça Ira en Roger Waters en komt natuurlijk volgend jaar naar Den Haag.

...I really don´t know what to say right now. Just: Absolutely wonderful.
In my opinion, everyone in that room will become a VIP. We all know that this is going to be a very, very special night in may.
Joke, have you ever seen the open air premiere in poznan on TV or DVD? Then you surely will notice that they all felt special, too. Even if they don´t know who Roger Waters is or what he believes, they must have realised the importance of his words.

So you are on the right way to be part of history, too. And it will be even stronger, because there will only about 2200 spectators (it´s going to be a sold out event, of course) and the show will be unique!

Do whatever you think you have to do. It will work!! btw, my favorite words are

......and all those brave souls
both brave enough and crazed enough
to spill their blood for truth alone
the one or two ideas that will survive, always survive
writ in blood on paving stones ....

Kind regards!


Prachtig verwoord, Guntmar. Dank je wel! En dank aan alle anderen die mailen dat ze blij zijn met kaartjes voor Ça Ira in Nederland. 11 vind ik wel een mooi getal. 3 mei 2008 wordt Veerle 11. Ze geeft een partijtje in het World Forum Theater en heeft ruim 2.000 mensen uitgenodigd.
Tot dan! High Five!

Lieve groet,
Joke

2 opmerkingen:

Frank zei

Tja, dat is gewoon Russisch natuurlijk...Ik wacht nog op een meesterlijke Italiaanse vertaling. Ik heb me een beetje gericht op het aantal reacties van bezoeken op de website en daar stond Italië behoorlijk hoog.

Anoniem zei

Hoi Joke

Ja het is mij ook gelukt om een kaartje te bemachtigen :). Ik heb even na 10.30 uur de pers stil gezet (ben drukker) en heb boven de dtp-er weggejaard om even mijn ticket te bestellen. Als ik het goed heb begrepen zit ik ergens op rij 8.
Het valt me tegen dat je de driekleur niet hebt uitgehangen, maar het is wel begrijpelijk dat je andere dingen aan je hoofd hebt.
Terwijl ik dit zit te typen, zit ik ook met 1 oog naar de DVD van de SACD versie van ça ira te kijken. En terwijl de machtige illustraties van Nadine Roda-Gil op mijn scherm voorbij schuiven (wanneer worden deze in boekvorm uitgebracht ?????) Ben ik nu zeer benieuwd hoe de 5 mei uitvoering gaat klinken, ten opzichte van de CD die we allemaal kennen. Ik kan me eigenlijk geen voorstelling maken van het verschil in de stemmen. Maar ben beried om me te laten verassen. Maar nu begint het eindeloos wachten to 5 mei...

cheers.

ps. dan moeten we op 5 mei wel een lang zal ze leven zingen.